bpcc

Jak polscy eksporterzy mogą wykorzystać Brytyjsko-Polską Izbę Handlową

Z Polski eksportuje się praktycznie wszystko. Najczęściej do innych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Ale nadal są firmy, które robią to okazjonalnie lub w ogóle, ponieważ obawiają się trudności związanych z wysyłaniem towaru za granicę czy konieczności sporządzenia odrębnej dokumentacji dla takich działań. Jeszcze inne przedsiębiorstwa mają to w planach, ale odległych, ponieważ najpierw chcą zebrać informacje i kontakty, dzięki którym od razu zaczną wypracowywać zysk z eksportu. Pomóc w tym może bez wątpienia Brytyjsko-Polska Izba Handlowa.

Czym jest Brytyjsko-Polska Izba Handlowa?

BPCC została założona w 1992 roku, aby wspomagać rozwój polskiej i brytyjskiej współpracy gospodarczej. Jest także członkiem Rady Izb Brytyjskich w Europie. Głównym zadaniem izby jest kojarzenie ze sobą potencjalnych partnerów biznesowych oraz promowanie właściwych praktyk w takiej współpracy. Możliwe jest to między innymi dzięki współpracy między Ambasadą R.P. w Londynie i Ambasadą UK w Polsce. Z tej inicjatywy skorzystać mogą nie tylko duże korporacje, ale także małe przedsiębiorstwa. Warto zaznaczyć, że aż 25 % inwestycji zagranicznych w Polsce jest prowadzonych bezpośrednio przez firmy zrzeszone w Brytyjsko-Polskiej Izbie Handlowej.

Więcej możliwości

Przystępując do BPCC otworzą się przed nami nowe możliwości. Już na początek uzyskamy dostęp do katalogu zrzeszonych członków i uwaga: 200 000 kontaktów biznesowych! W takiej liczbie potencjalnych kontrahentów na pewno znajdziemy firmę zainteresowaną współpracą.

Dzięki specjalistycznym poradom dla inwestorów, wiedzy podawanej przez ekspertów oraz najnowszym danym rynkowym o wiele łatwiej jest zdecydować, w którym kierunku iść z rozwojem swojej firmy i jakie produkty albo usługi zacząć eksportować na rynek brytyjski, aby odnieść sukces. W Polsce mało, kto może podzielić się taką praktyczną wiedzą jak członkowie BPCC. Warto od nich się uczyć. Można nie tylko czytać informacje z oficjalnej strony internetowej, ale także prenumerować dwumiesięcznik „Contact International Business Voice”. Warto też wziąć udział w konferencjach, seminariach, czy warsztatach tematycznych. Regularnie organizowane są też spotkania biznesowe nie tylko w Londynie, ale też w polskich miastach, takich jak: Wrocław, Łódź, Kraków, Kielce czy Warszawa.

Czy warto zostać członkiem Izby?

Regularne spotkania z liderami sprzedaży w sektorach prywatnych albo też publicznych mogą przyczynić się do podjęcia przez nas nowych inicjatyw podpowiedzianych przez tych członków izby. Dzięki regularnemu uczestniczeniu w spotkaniach, warsztatach czy seminariach można zgromadzić praktyczną wiedzę na postawie study case innych przedsiębiorstw czy zdobyć certyfikaty uznawane na rynku międzynarodowym. Przystępując do Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej dostaje się wsparcie w rozwoju firmy i jej zadań statutowych. Dostajemy też pomoc marketingową w promocji naszego przedsiębiorstwa nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale też w Polsce, ponieważ i tu mamy w zasięgu nowych partnerów biznesowych. Kiedy już znajdziemy odpowiednich dla siebie partnerów można zacząć współpracę i eksport.

Jak to działa w praktyce

Dostając dostęp do listy innych członków można od razu nawiązać z nimi kontakt nie czekając do oficjalnego spotkania czy seminarium. Wystarczy wymienić się ofertami, zaproponować dobre warunki współpracy i świetny towar eksportowy, który jest popularny lub poszukiwany w Wielkiej Brytanii akurat. Nawet, jeśli pierwsza oferta nie dojdzie do skutku, można znaleźć kolejnego partnera wśród 200 000 innych kontaktów biznesowych oferowanych przez BPCC. Po wynegocjowaniu warunków współpracy od razu można do niej przystąpić i rozpocząć eksport swoich produktów na rynek brytyjski.