warunkowanie

Warunkowanie Neuro-asocjacyjne – na czym polega i jak je wdrożyć w swoje życie?

 

Każdy z nas posiada takie cechy, których chętnie by się pozbył lub zmienił w swoim życiu. Marzysz o rzuceniu palenia? Może przechodzisz ciężki okres po stracie bliskiej osoby i pragniesz zacząć żyć „od nowa”? Denerwuje cię twoje lenistwo i chciałbyś porządnie przygotować się do egzaminu? Po prostu brakuje ci chęci do zmiany swojego nastawienia do życia? Warunkowanie Neuro-asocjacyjne przychodzi tu z pomocą. Nie mówimy tutaj o byciu szczęśliwym przez cały czas oraz ładowaniu „akumulatorów pozytywną energią”. Chcemy pokazać wam, w jaki sposób skutecznie dojść do celu, którym jest zmiana osobista. Jeśli prawidłowo zastosujesz tę technikę, możliwe, że uda ci się zmienić twój punkt widzenia na wiele spraw.

Na czym polega Warunkowanie Neuro-asocjacyjne?

Sześć wymagających kroków może przybliżyć cię do pozytywnej zmiany w swojej osobowości. Warto również tutaj wspomnieć, że jednym z największym sprzymierzeńców, aby cała technika zadziałała, jest po prostu wiara. Wiara w to, że się uda oraz kroki, które wykonasz nie są mrzonką. Bez wiary nie uda ci się zmienić, więc nawet nie próbuj tej taktyki, jeśli nie potrafisz w to uwierzyć.

Krok 1

Zrozum, co ci przeszkadza i czego pragniesz osiągnąć. Odpowiedz sobie również na pytanie: „co się powstrzymuje?”. Zdaj sobie sprawę, jakie bariery cię ograniczają. Najlepiej wypisz sobie te wszystkie rzeczy na kartce, do której będziesz często wracać.

Krok 2

Użyj teraz wyobraźni, która pomoże ci w zmianie. Wyobraź sobie, że stan obecny jest dla ciebie głębokim cierpieniem, a zmiana przyniesie ci ogromną przyjemność. Zadaj sobie pytanie, co możesz stracić, jeśli nie podejmiesz się zmiany, co możesz zyskać, jeśli zmiana się uda. Wypisz na kartce wady i zalety teraźniejszej sytuacji z tą, do której dążysz.

Krok 3

Przełam swoje stare, ograniczające wzorce zachowań. Tutaj również musisz użyć wyobraźni. Ułóż w swojej głowie film, który przedstawi twoją przykrą sytuację. Następnie wyobraź sobie to samo, ale w karykaturze. Po kilku minutach znów pomyśl o tej sytuacji. Zobacz, czy budzi takie same odczucia, jak na początku. Jeśli uczucia się zmieniły, to oznacza, że dobrze wykonałeś ten krok.

Krok 4

Skup się na znalezieniu alternatywnych zachowań. Pozbądź się cierpienia i zacznij zyskiwać przyjemność. Przykład: jeśli dążysz do zmniejszenia wagi ciała, to wiadomo, że nie da się zdrowo zastąpić czynności jedzenia, więc jedz, ale zamiast czekolady, zajadaj się marchewką. Zdrowa alternatywa!

Krok 5

Wzmacniaj nowy wzorzec. Przez kilka dni musisz zmusić się do przyzwyczajenia do nowej sytuacji. Powinieneś wciąż jeść marchewkę, nie czekoladę. Twój organizm przyzwyczai się do tego działania. Do tej pozytywnej alternatywy.

 Krok 6

Wyobraź sobie sytuację i sprawdź, czy stare budzi niechęć. Czy nowy wzorzec daje ci te same przyjemności, które dawał stary? Czy myśląc o starej sytuacji czujesz obrzydzenie?